Zdrowa dieta na codzień – zobacz jakie to proste

Lunchbox - dieta z dostawąKażdy kto próbował wielu diet odchudzających wie jak trudno osiągnąć wymarzoną sylwetkę bez efektu jojo i wyrzeczeń. Restrykcyjne diety obciążają organizm i sprawiają, że każda kolejna próba odchudzania taką dietą to prosta droga do utraty zdrowia. Co zatem zrobić aby bez utraty zdrowia i dobrego samopoczucia schudnąć?


Dzisiejszy świat jest pełen pokus szybkiego odchudzania różnymi środkami, Niestety to co nienaturalne jest zazwyczaj szkodliwe dla zdrowia. Czy warto przypłacić odchudzanie chorobami? Z kolei czy warto z powodu otyłości chorować? Co zatem będzie najlepszym rozwiązaniem?

Regularne posiłki i wyrobienie zdrowych nawyków

 

Odpowiedzią jest powrót do zdrowych nawyków. Nawyki można podzielić na dwie części – pierwsza to te, które odchudzają i druga – to te które tuczą. Odchudzające nawyki opierają się na planie dnia, w którym uwzględniamy zdrowe posiłki, aktywność fizyczną, czas na relaks. Dzień powinniśmy rozpocząć od ciepłego posiłku składającego się z błonnika, węglowodanów i białka. Świetnym rozwiązaniem będzie tu owsianka spełniająca wszystkie te kryteria. Śniadanie powinno być spożyte w ciągu godziny od pobudki. Ma to na celu rozkręcenie metabolizmu i zapewnienie energii startowej na resztę dnia. Bez śniadania nie wychodzimy z domu! W ciągu dnia spożywamy pięć niedużych posiłków w równych odstępach czasu, najlepiej co trzy godziny. Równe przerwy pomiędzy posiłkami zapewnią stabilizację poziomu cukru we krwi oraz nie dopuszczą do uczucia głodu. Posiłki powinny być zaplanowane a do ich przygotowania wybieramy świadomie i dbamy o ich jakość. Pamiętajmy o nawadnianiu organizmu. Tu zdrowo można wprowadzić wodę, herbaty ziołowe takie jak mięta, czystek, rumianek, pokrzywa lub herbaty owocowe. Odstawmy napoje gazowane, kolorowe nafaszerowane cukrem. Unikajmy przekąsek typu chipsy, słone paluszki, krakersy, słodycze, pieczywo słodkie. Na przekąskę warto wybrać warzywa, owoce, sałatki, koktajle bez cukru. Jeśli ogranicza nas czas i nie możemy samodzielnie przygotowywać posiłków możemy skorzystać z cateringu dietetycznego – mówi specjalista z Pure & Fresh. Posiłki spożywajmy świadomie bez pośpiechu. Warto przerwę w pracy poświęcić na taki rytuał jedzenia. Unikniemy wtedy chęci podjadania ponieważ do naszego mózgu dotrze wiadomość o tym, że zjedliśmy. Jedzenie w biegu w trakcie innych czynności zaburza rejestrowanie przez mózg posiłku a co za tym idzie za chwilę jesteśmy głodni. Szybko zjadamy coś słodkiego lub fast food czyli głównie tłuszcz i cukier, który zamiast dodania energii najpierw szybko podniesie cukier w naszym organizmie, trzustka by ten poziom obniżyć zwiększy wyrzutowość insuliny i zamiast pobudzenia do działania zafundujemy sobie ospałość i brak chęci do działania.

Lunchboxy – sposób na zdrowe jedzenie poza domem

 

Najlepszym rozwiązaniem będzie jedzenie w towarzystwie własnoręcznie sporządzonych lub zakupionych w firmach cateringowych lunchboxów z dużą ilością warzyw. Taki lunch da energię do działania i dobre samopoczucie zamiast sensacji żołądkowych. Niezdrowe posiłki rozregulują w konsekwencji nasz układ pokarmowy i metabolizm.

Sport to zdrowie

 

Dla zdrowia zarówno fizycznego jak i psychicznego należy wprowadzić aktywność fizyczną. W myśl idei ruch to zdrowie należy zadbać o niego każdego dnia. W zależności od kondycji, upodobań, dysponowanego czasu dobieramy czas aktywności oraz jej intensywność. Niezależnie od tego czy wybierzemy spacer, cross fit, jogging, fitness, zumba, siłownię czy trx aktywność ma sprawiać nam przyjemność. Kolejny zdrowy nawyk to sen. Zapewnienie odpowiedniej ilości snu, ilości kalorii i aktywność fizyczna to podstawa do zdrowego odchudzania bez efektu jojo. Pamiętajmy nadprogramowe kilogramy nie pojawiły się w ciągu kilku dni. Był to proces. Odchudzanie również jest procesem. Nauką własnego ciała i jego potrzeb a także nauką własnego umysłu i jego potrzeb. Ciało i umysł to nierozerwalna jedność. Nadwaga często jest efektem jedzenia pod wpływem stresu, smutku czy braku zaspokojonych potrzeb. Dla dobrego samopoczucia porzućmy kanapę i telewizor na rzecz roweru, wyłączmy gry i przegląd portali społecznościowych aby iść na trening, pospacerujmy zamiast narzekać a szybko stwierdzimy, że jesteśmy…. szczupli i zadowoleni.

Comments are closed.